Moje doświadczenie z Alzheimerem


Wróciłam.
Wróciłam z Francji. Zajmowałam się przez półtora miesiąca starszą panią (prawie 90 lat), chorą na Alzheimera (już od 20-tu lat). Chcę Wam opisać ten przypadek bo jest niezwykle pouczający. 
Dlaczego po 40 latach małżeństwa zaczęły pojawiać się luki w pamięci kobiety, dlaczego zdiagnozowano Alzheimera?
Bo mąż przeszedł na emeryturę i zabrakło dla niej przestrzeni aby mogła istnieć i decydować. Brakowało i wcześniej ale miała jeszcze swoje małe własne „poletka”.
Teraz władca był już na stałe w domu i decydował o wszystkim. 
Wiem to bo poczułam jego dezaprobatę gdy cokolwiek nie było zrobione przeze mnie idealnie, według wzorca. Mężczyzna ten pilnował wszystkiego.
Teoretycznie nie robił nic złego ale gdy np. jego Małżonka zaczynała posługiwać się łyżeczką zamiast widelcem podczas posiłku, nagle wpadał w furię, krzyczał, wyrywał łyżkę, wciskał do ręki widelec. Wtedy kobieta wpadała w stupor fizyczny ale jej oczy patrzyły na niego z wyrazem nienawiści. Gdyby wzrokiem można było zabić… .
On to widział, stopniowo się wyciszał a po pół godzinie podchodził ją przytulić.
Totalne poplątanie z pomieszaniem: uczuć, zachowań, emocji,…. .

To nie jest dziwne, że mózg tego nie pojmuje i ucieka, zamyka się.
Kiedy pojawiają się luki w pamięci i diagnozują Alzheimera, zadaj choremu pytanie: co chciałbyś robić i dlaczego tego nie robisz? Kto lub co nie pozwala Ci na to?
To fundament do zrozumienia przyczyny.

Sprawdziłam mojej podopiecznej typowe dla Alzheimera punkty na głowie: GRT20, PŻ14, PŻ20, także PŻ21.
Wszystkie były przyblokowane, niektóre moje ćwiczenia odblokowywały je, ale na krótko. Osoba 90-letnia, która prawie nie chodzi, nie ma możliwości pobudzić swojej energii ruchem.
Gdy masowałam jej głowę, uszy, dłonie, stopy – wszystkie masaże przyjmowała z ogromną wdzięcznością i radością.
Dobre efekty dawało też opukiwanie prawego kolana (tak jak odruch neurologiczny ale bez nakładania nogi na nogę).
Koniecznie też należy rozmasowywać punkty JG4, u mojej podopiecznej w tych miejscach były wręcz zgrubienia na ścięgnach.
Podaję punkty do masażu:
  • GRT15,
  • GRT20!
  • PŻ14!
  • PŻ20,
  • Ż39,
  • S7,
  • S9,
  • O9,
U mojej podopiecznej były też zablokowane PŻ21 (miała duży problem z unoszeniem rąk do góry).
Gdybyście chcieli zobaczyć ćwiczenia odblokowujące mózg, zapraszam.
Jeśli zbierze się grupa – zrobię warsztat.

A może pomyślmy też o tym jak przeciwdziałać tej chorobie!

Pozdrawiam
Kasia
Przypominam maila: naturalnie1@gmail.com

Komentarze

  1. Witaj Kasia i bardzo dziękuję za przesłany materiał dot. opieki na chorą i uwarunkowań jej stanu zdrowia.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz